We gaan deze keer verder met de configuratie. De vorige keer hebben we de Shared Service Provider aangemaakt. Deze keer gaan we de de zoekinstellingen aanbrengen. We gaan hiervoor naar "Shared Services 1" (onder Shared Services Administration) welke zichtbaar is in het linkermenu van Central Administration.
In de linkerkolom kiezen we voor Search Settings onder het kopje Search.
Vervolgens klikken we op "Content sources and crawl schedules".
We gaan de crawl instellingen aanpassen van de reeds aanwezig content source "Local Office SharePoint Server Sites". Uit het pulldown menu kiezen we de optie "Edit".
We scrollen naar het "Crawl Schedules" gedeelte van de pagina en klikken op "Create schedule" onder "Full Crawl".
Het Full Crawl schedule laat ik dagelijks lopen om 0.00 uur.
We klikken hierna op "Create schedule" onder "Incremental Crawl".
Voor het Incremental Crawl schedule kies ik ervoor deze ook dagelijks te lopen maar dan om 12.00 uur.
Na het schedulen laten we meteen de full crawl lopen. We vinken hiervoor "Start full crawl of this content source" aan.
Als we terug keren in het overzicht scherm zien we dat de full crawl reeds plaatsvind. Daarnaast zien we wanneer de volgende keer een full of incremental crawl gaat lopen.
Naast de crawl instellingen gaan we nog een andere aanpassing aanbrengen aan de Shared Service Provider. We gaan configureren dat de Excel Services onder een eigen account komen te draaien. We keren hiervoor terug naar "Shared Services 1". Onder het kopje "Excel Services Settings" klikken we op "Edit Excel Services settings".
Onderaan vinden we de External Data sectie. Bij het unattend service account geven we op dat we gebruik willen maken van het MOSS_SSP1_Excel account dat we eerder hebben aangemaakt.
Het MOSS_SSP1_Profile account en het MOSS_SSP1_Crawl account dat voorkomt in de MOSS Service account tabel gebruiken we in deze configuratie niet. Deze hebben alleen nut in een AD situatie / grotere omgeving.
Reacties